Vårkampanj

Det är vår och varmt, vad mer kan man önska sig? Säkra vårtecken har visat sig här i Stockholms län, SEKO förhandlar om löneförhöjningar, partidistriktet har haft distriktskongress och nästa vecka drar vårkampanjen igång i Södertälje. Diskussioner med medborgare, tusentals flygblad att dela ut och väljare att vinna är vad som väntar. Hittade några bilder från höstkampanjen som peppade mig för tidiga morgonar i bländande solsken... Att dömma av mina trötta ögon är nog inte klockan många minuter över sex när denna bild togs;



Det har inte hänt mycket sedan sist, jag har varit på en utbildning för volontärer inför valrörelsen till europaparlamentsvalet arrangerad av LO-distriktet, vi ska se till att folk vet att en röst på Socialdemokraterna är en röst för den svenska modell. Nu i helgen var jag på Stockholms läns distriktskongress och såg med glädjande ögon på hur en motion om krav på kollektivavtal vid offentliga upphandlingar samt  en motion om förstärkningar av turordningsreglerna i LAS bifalldes, för att bara nämna några av de proggresiva beslut som fattades.

Om bara någon vecka är det första maj och jag längtar mycket efter att få gå rak i ryggen under röda fanor och sjunga Internationalen. Fram till dess kanske vi ses på politikertorget, jag kanske knackar på där ni bor eller om ni är riktigt pigga pendeltågsresenärer kanske vi ses när ni är på väg till jobbet eller skolan. Hur som helst; vi ses i kampen!



Jag har ingen internetuppkoppling hemma sedan första april, därav de få uppdateringarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0