Ungdomsgruppen samlar kraft

Vid SEKO Stockholms senaste årsmöte valdes jag och tre andra SEKO-iter in i ungdomsgruppen och förra veckan hade vi vårt första möte. Jag blev mäkta imponerad av det engagemang som hela gruppen visade och den erfarenhet som fanns bland oss trots våra låga åldrar.

Jag ser verkligen fram emot det arbete som ligger framför oss och tror att vi kommer kunna påverka verksamheten i SEKO nämnvärt. En sak som jag har lärt mig från SSU är att moderpartiet verkligen kan påverkas och jag ser inga hinder för att vi i ungdomsgruppen ska kunna hjälpa avdelningen i sitt progresiva arbete. Arbetet inför höstens förbundskongress ser jag mest fram emot, ungdommar med osäkra anställningsformer får inte glömmas bort i SEKOs fackliga arbete, vi måste jobba hårdare för att alla ska ha tillsvidareanställningar och den trygghet som det innebär. Först och främst gäller det dock att värva fler medlemmar under 30 år i branscher inom SEKOs intressesfär och där kan verkligen ungdomsgruppen fylla en viktig funktion. Vi redan bjudit in oss själva till alla SEKO-klubbar i Stockholm och hoppas många svar och mycket arbete!

Själv ska jag ansvara för den facklig-politiska samverkan och hoppas på en god dialog med främst Stockholms läns SSU-distrikt, Stockholms SSU-distrikt och Ung Vänster. Läs mer om SEKO Stockholms ungdomsgrupp på http://www.sekostockholm.se/UngiFacket.htm, just nu kraftsamlar vi inför nätverksmötet 29/5. Vi vägrar hålla tyst!

Jag, tunnelbaneförare Carolin, klottersanerare Kim och brevbärare Tommy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0