Snart maj!

Jag brukar inte ledsna på vintern eller kylan, inte ens på de hundrafyra nyanserna av grått man kan uppleva under detta halvår. Nu är jag dock helt less på tillvaron och kan inte vänta mycket längre med att få lägga en tung vinterjacka bakom mig och knyta på mig mina inlines för att återupptäcka de underbart vackra årstiderna vår och sommar.

Det blir en liten tjuvstart på sommaren när jag och min flickvän åker ner till Paris för att möta upp solen och guida den rätt till vårt kyla land i Norden men dessförinnan är det första maj. Inte långt kvar nu till vi i arbetarrörelsen firar vår stora dag med röda fanor och ännu rödare tal.

Att parollen i år är "jobben först" känns naturligt när vi har en regering som vann riksdagsvalet 2006 genom att lova jobbsatsningar. Nu i stridens hetta gör de inte någonting för att förbättra för de svenska arbetare som riskerar att bli arbetslösa eller redan råkat ut för verkställda varsel. Det är socialdemokratin som bär arbetarklassens intressen och det är vi som visar att vi inte sviker svenska arbetare bara för att det råder finanskris i världen. Vi kan inte tolerera en regering som sitter med armarna i kors när varslen duggar tätt.

Nu samlar vi vår krafter och tågar i täta led den första maj, först måste vi bara genomlida yttterligar en lite drygt en och en halv månad av grått och efter det ytterligare ett och ett halvt år av borgligt styre.

Kommentarer
Postat av: Marre

Acke gots a new blogz?? Whoa, där ser man.

Avundas er som ska till Paris <3



Ni MÅSTE hitta en restaurang som heter Chez Marianne, världens godaste meze kök, falafel bland annat där är kanon!

2009-03-19 @ 00:08:06
Postat av: Acke

Det är redan uppfört på checklistan ;)

2009-03-20 @ 19:08:44
URL: http://ackeibutiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0