An(s)varsfullt från S

"Stolt men inte nöjd" tänkte jag först sätta som rubrik till detta inlägg där jag tänkte hylla den vårbudget som Socialdemokraterna presenterade igår. Men även om jag inser att de satsningar som föreslås inte skulle leda till ett färdigbyggt folkhem så är jag med tanke på situationen i världen ändå nöjd med att Socialdemokraterna lyckats forma ett sådant ansvarsfullt alternativ som det som presenterades igår.

Ett andra omfattande kunskapslyft liknande det som genomfördes på 1990-talet har Sverige skrikit länge nog efter och aldrig har situationen varit mer läglig än nu att realisera just detta, nu när köerna på arbetsförmedlingarna i landet bara växer. Det är samtidigt sorgligt att se att de borgerliga inte tar tillvara på den vilja som finns bland svenskarna att vidareutbilda sig och höja kunskapsnivån i riket.

Framför allt har vi visat det svenska folket att vår paradgren fortfarande är jobben. Vi sätter alltid jobben först och vi tänker inte förlora ytterligare ett val på att högern slår oss på fingrarna i den disciplinen. 100 000 nya jobb och stora satsningar på den gröna sektorn måste ha varit det som fick mig vakna till Internationalen imorse. det är faktiskt sant, jag drömde att jag sjöng Internationalen och fortsatte sjunga hela vägen ut i duschen efter att jag vaknat... Skadad? Antagligen! Men samtidigt väldigt stolt och nöjd över att vara socialdemokrat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0