Kampanj i tokstaden

Förutom alla givande diskussioner med Södertäljes medborgare är det en omöjlighet att inte träffa på några riktiga original när man rör sig bland allmänheten. Men det kan också vara det som ger den lilla extra kryddan i vardagen, från mitt jobb i en Teliabutik har jag flera gånger haft lusten att blogga om underliga kunder men hindrats av ett undertecknat kontrakt gällande tystnadsplikt och lojalitet. Därför har Socialdemokraternas vårkampanj kommit som en skänk från ovan, äntligen får jag dela med mig av min betraktelser i tokstaden! Vad sägs om följande exempel;

Arg och stressad pendeltågsresenär (Asp): Varför står du här?
Jag: Jag kommer från Socialdemokraterna och står här för att informera om europaparlamentsvalet 7 juni.
Asp: Ni socialdemokrater borde skämmas för vad ni gör med Sverige!
Jag: Men det är inte vi som styr.
Asp: Det är alltid ni som styr!

Mannen stormade iväg och kvar stod jag och önskade att det faktiskt hade varit så att vi alltid styrde. Bara dagen innan hade jag i Hovsjö möts av en annan filur när jag dörrknackade:

Jag: Hej, vi kommer från Socialdemokraterna och här för att informera om europaparlamentsvalet 7 juni.
Man i blåställ (Mib): Men jag är nazist, SIEG HAIL! *gör hitlerhälsning*
Jag: Trevligt för dig men då tror jag att du verkligen behöver läsa de här broschyrerna. *räcker fram kampanjmaterial*
Mib: Näe, jag bara skojade, jag är inte nazist.
Jag: Jaha? Jag ser att du är byggnadsarbete, då förstår du verkligen vikten av svenska kollektivavtal på svensk arbetsmarknad...
Mib: *snyftar* Jag är litauer.
Jag:  Då måste det kännas ännu viktigare att du får den lön du har rätt till när du arbetar på svensk arbetsmarknad.
Mib: Jag vill bara få mat på bordet... Näe, skojade igen. Jag har alltid röstat på socialdemokraterna och kommer fortsätta att göra det, men nu måste jag iväg, tjingaling!

Mannen gick från "sieg hail" till "tjingaling" lite väl fort för min smak men nog gav han lite extra krydda till kampanjen. Fler exempel utlovas om tokstaden fortsätter att visa sig från sin bästa sida. Vi ses i kampen!

Kommentarer
Postat av: ColinZeal

Mib: snyftar Jag är litauer.



WTF!?!

:D

2009-04-25 @ 13:54:01
URL: http://www.colinzeal.se
Postat av: Katarina

"Mannen gick från "sieg hail" till "tjingaling" lite väl fort för min smak"



- Ingen kan göra den omsvängningen fort nog.



2009-04-26 @ 10:11:40
URL: http://markattis.blogspot.com
Postat av: ColinZeal

Förresten, måste bara basha the commies lite:



Asp: Ni socialdemokrater borde skämmas för vad ni gör med Sverige!

Jag: Men det är inte vi som styr.



Nä, det är det inte just nu. Men ni har definitivt lagt grunden senaste decennierna.

:)

2009-05-02 @ 22:05:14
URL: http://www.colinzeal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0