Miljövänlig elektronik

Jag kom precis hem från en tredagarskonferens i Sälen där 2008 års försäljning granskats och strategier lagts fram för hur säljåret 2009 ska ta form. Förutom effektiviseringar och vårdande av pengar så blev jag riktigt stolt när tre nya mobila tillbehör presenterades.

  • Det ena var en mobilladdare som bara hade en strömförbrukning när den faktiskt laddade en mobiltelefon, till skillnad från dagens laddare som alltid förbrukar el så länge de sitter i eluttaget.
  • Det andra var en mobilladdare som inte överhuvudtaget satt i något eluttag utan helt fungerade av solceller.
  • Det tredje och mest imponerande var ett blåtandsheadset som laddades av de små solceller som satt på headsetet, ett revolutionerande steg som kanske till och med skulle få mig att använda blåtandsheadset.
Gemensamt för alla dessa tre tillbehör att de har framställts av företag som tar klimatfrågan på allvar och faktiskt producerar lösningar på energiproblem i samhället. Det känns helt rätt att TeliaSonera tar in dessa i sitt sortiment även om det ställer krav på företaget att hårt kontrollera leverantörerna och producenterna att de följer de stränga miljökrav som de själva har satt på allt från förpackning av enbart återvunnet material till de mest energisparande transporterna.

Mina förhoppningar är att TeliaSonera i framtiden ska framstå som ett genuint miljövänligt val för konsumenter och andra företag, då skulle jag bli ännu stoltare av att representera den magentafärgade logotypen.

Om ni inte vill vänta med att handla miljövänligt av mig i butiken så föreslår jag att ni surfar in på ETC:s hemsida och kollar lite i deras klimatshop. Till nästa gång; upp till kamp!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Det är nödvändigt att konsumenterna tar till sig den miljövänliga tekniken. Det är tydligt att efterfrågan på miljövänliga alternativ har ökat och du har ett viktigt jobb framför dig att peka på dessa.

2009-02-07 @ 10:16:17
URL: http://markattis.blogspot.com/
Postat av: ColinZeal

Du har blivit utmanad. Kolla länkttips.

Postat av: ColinZeal

Alla dom där låter som bra alternativ som man som prylbög ska ha. :)

Varför har inte solcellerna slagit igenom tidigare för?



Aja. Du har blivit utmanad. :) (kolla länken)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0