Nu gör vi våra röster hörda!

Nyss hemkommen från LO-distriktets representantskap är jag riktigt taggad inför kampanjen ”Nu gör vi våra röster hörda!” Under några månader framöver ska alla LO-förbund gå ut till sina totalt 176 000 medlemmar i Stockholm och göra en opinionsundersökning, minst 20 000 svar ska vi ha. Frågorna handlar om allt från vinstuttag i offentlig sektor till bostadspolitik och a-kassan. Vi kommer få en tydlig bild av vilka frågor som är viktiga för medlemmarna och utifrån det formulera frågor till partierna. Därefter kommer röstrekommendationen.

LO-medlemmarnas röster ska inte längre ses som självklara socialdemokratiska röster, våra medlemmar är inte bara en kraft att mobilisera inför valdagen, det är en stor kraft som kräver sitt inflytande över den politik som ska föras. Det är en stark kraft som måste övertygas för att ge sitt stöd åt partiet.

Till alla LO-medlemmar har jag därför två uppmaningar, först tycker jag att alla går in på kampanjsidan och besvarar frågorna och således talar om vad som är viktigast för just dig. Sen hoppas jag att du skickar ett sms med ett S och ditt personnummer till 72105 (S ååmmddxxxx) för att bli medlem i Socialdemokraterna, det absolut bästa sättet att ställa krav på partiet är att själv bli en del utav det.

Nu är det bara knappa elva månader kvar till valet, det börjar dra ihop sig för ett regimskifte, men vi vill inte bara byta regering, vi vill också byta politik!

http://lo.se.donatello.binero.se/


Kommentarer
Postat av: Micke

LO medlemmarna... ja jag hörde att det skilde 60000 röster mellan blocken i förra valet enl. Min kursledare igår. Och samtidigt så röstade 200000 LO medlemmar på Moderaterna... my ass att vi måste lägga all fokus på medelklassen och inte LO kollektivet...

2009-11-02 @ 05:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0